niedziela, 13 stycznia 2013

Filmowe Rekomendacje (mniej znanych filmów)


Na dzisiaj kilka filmów które warto obejrzeć, a prawdopodobnie wiele osób nigdy o nich nie słyszało. Z wyjątkiem może tegorocznego kandydata do Oskara  ”Silver Linings  Playbook” (Poradnik Pozytywnego Myślenia). I od tego filmu zacznijmy. Kiedy byłam w kinie na Hobbicie zobaczyłam zwiastun tego filmu przed seansem, i stwierdziłam że może być ciekawie. No i jest J



Film jest m.in. nieszablonowym przedstawieniem choroby dwubiegunowej oraz innych zaburzeń psychicznych na które cierpi dwójka głównych bohaterów, granych przez Bradley Cooper’a (Pat) i Jennifer Lawrence  (Tiffany). Trailer pokazuje wiele zabawnych sytuacji z filmu i (wg mnie) zachęca do obejrzenia:



Bradley Cooper został nominowany do Oskara dla Najlepszego Aktora za swoją rolę, znowu udało mu się zagrać ze swoim idolem, de Niro (po JestemBogiem/Limitless), który gra jego ojca, zresztą rola matki przypadła nie mniej utalentowanej Jacki Weaver (świetna rola matki w Królestwie Zwierząt (austr. dramat/kryminał z 2010 r., również ciekawy).

Jennifer Lawrence mimo młodego wieku jest świetna. Z ”młodszego” pokolenia obok Emmy Stone  jest wg mnie jedną z najlepszych aktorek; tutaj dowiodła że nawet w towarzystwie starych Hollywoodzkich wyjadaczy daje sobie świetnie radę (wielu może ją kojarzyć z Hunger Games). No a prywatnie jest skromną i zabawną dziewczyną, polecam wywiady z nią J

Zakończenie filmu (i tutaj mały spoiler, ale niech będzie że jest ostrzeżenie…J


….. jest typowo Hollywodzkie.

Ale fabuła filmu jest ogólnie niesztampowa, przynamniej jak na Hollywood, więc w Filmwebowym rankingu daję 8/10.


Teraz mój ulubiony The Fall (Magia Uczuć), którego nigdy  nikt nie kojarzy kiedy o nim wspominam :) a który miałam przyjemność pierwszy raz obejrzeć dzięki koledze (który zawsze miał dla mnie inspirujące i ciekawe propozycje filmowe, szkoda że nie mamy już okazji się wymieniać filmami  :) 
 Akcja filmu dzieje się w Los Angeles w 1912 roku. Ten film jest nietypowym połączeniem opowieści snutej przez kaskadera Roy'a Walker'a w szpitalu dla 5-letniej Aleksandrii  oraz rzeczywistych wydarzeń, które wiążą się z tą opowieścią...(nie zdradzam więcej bo warto się samemu przekonać :) Świetne główne kreacje Catinca Untaru (mała dziewczynka Aleksandria) i Lee Pace'a.
9/10 w skali FW.






Dwie kolejne propozycje z cyklu ciekawy i mało znany film. Jedna jest szalona, i można powiedzieć że nie przemówi do gustu przeciętnego widza (może bardziej odpowiednim słowem jest racjonalnego :) , zaraz się okaże dlaczego. Rubber (polski tytuł jest bardziej wymowny: Mordercza Opona:) to baardzo dziwna historia, i dlatego ją lubię:)
Także od razu muszę przyznać - ten film jest nieźle pokręcony. Głównym bohaterem jest opona która jest seryjnym mordercą, a kolejne wypadki są coraz dziwniejsze, z zakończeniem włącznie... Surrealizm, humor i groteska. Trailer który jest nieco słabszy niż sam film, oraz początkowy  prolog:


8/10 za szalony pomysł i jego świetną realizację :)


I ostatni film na dzisiaj - Lullaby for Pi (Kołysanka dla Pi), zupełnie z innej beczki niż Rubber, coś dla wrażliwych :)

Dobre aktorstwo Ruperta Frienda (możecie kojarzyć z serialu Homeland) oraz Clemence Poesy (dopiero się dowiedziałam że jest Francuzką, w ogóle nie słychać akcentu jak mówi po ang., za to po francusku nawija tak szybko że prawie nie da się zrozumieć :) 

Na plus soundtrack przesiąknięty  jazzem, no i intrygujące nawiązanie znajomości między głównymi bohaterami - Pi wbiega do toalety Sama, i ich znajomość rodzi się przez drzwi do łazienki :) :) 





Jedna piosenka z filmu:



PS Miał być ostatni, ale jeszcze jeden film na deser, bo pewnie nieprędko tu wrócę, i tak powinnam robić milion innych rzeczy :) Piękny wizualnie film, Wes Anderson (widzieliście jego"Fantastycznego Pana Lisa"? - świetny) nie zawiódł - polecam jego Moonrose Kingdom (Kochankowie z Księżyca).





9 komentarzy:

  1. Ja o ”Silver Linings Playbook” nie słyszałem (sic!).

    Ciekawy blog, zwłascza takie zestawienie. Bardzo pomocne w dobie gdy liczy się tylko mainstream, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  2. To w takim razie cieszę się że mogę spopularyzować Silver Lining.. :)
    Dzięki za komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poradnik Pozytywnego Myślenia, właśnie doszedłem do wniosku jaki to obciach nie znać tego filmu skoro ma tyle nominacji do Oscarów. No cóż. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak, aż sprawdziłam, 7 nominacji, też mi umknęło że aż tyle ich było :)
    Swoją drogą jak znajdę czas muszę coś obejrzeć z Oskarowych kandydatów, (Poradnik i Django mi się podobali), jak na razie zaczęłam Les Miserables (ale po pół godz musiałam przerwać i nie wróciłam jeszcze, w sumie trochę się dłuży), planuje jeszcze "Operację Argo", "Wróg Numer Jeden" i "Miłość", i może kilka innych jak znajdę czas :)
    No i Zelig'a, którego odkładam od jakiś kilku miesięcy...
    Mimo że spędzam masę czasu na oglądaniu filmów zawsze się znajdzie jeszcze coś co chciałabym obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiły mnie tytuły "Poradnik..." i "lullaby". Pewnie w najbliższym czasie obejrzę, dzięki wielkie ; ))
    Byłoby super gdybyś pisał nieco więcej o samych filmach, a mnie dawał kadrów z filmu.
    Podoba mi się ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się że mogłam zainspirować wybór filmów do oglądania, taki był mój cel :)
    Zwykle się bardziej rozpisuję, tym razem poszłam w kilka filmów w jednym poście i dlatego jest krócej, ale dzięki za uwagi, i za komentarz!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można gdzieś obejrzeć w polskiej wersji Kołysanka dla Pi?

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie spr i niestety online w PL wersji nie mogłam nic znaleźć... Albo ang wersja, albo download, nie orientuję się czy wyszło u nas DVD

    OdpowiedzUsuń