Na dzisiaj kilka filmów które warto obejrzeć, a prawdopodobnie wiele osób nigdy o nich nie słyszało. Z wyjątkiem może tegorocznego kandydata do Oskara ”Silver Linings Playbook” (Poradnik Pozytywnego Myślenia). I od tego filmu zacznijmy. Kiedy byłam w kinie na Hobbicie zobaczyłam zwiastun tego filmu przed seansem, i stwierdziłam że może być ciekawie. No i jest J
Film jest m.in. nieszablonowym przedstawieniem choroby dwubiegunowej oraz innych zaburzeń psychicznych na które cierpi dwójka głównych bohaterów, granych przez Bradley Cooper’a (Pat) i Jennifer Lawrence (Tiffany). Trailer pokazuje wiele zabawnych sytuacji z filmu i (wg mnie) zachęca do obejrzenia:
Bradley Cooper został nominowany do Oskara dla Najlepszego Aktora
za swoją rolę, znowu udało mu się zagrać ze swoim idolem, de Niro (po
JestemBogiem/Limitless), który gra jego ojca, zresztą rola matki przypadła nie
mniej utalentowanej Jacki Weaver (świetna rola matki w Królestwie Zwierząt
(austr. dramat/kryminał z 2010 r., również ciekawy).
Jennifer Lawrence mimo młodego wieku jest świetna. Z ”młodszego”
pokolenia obok Emmy Stone jest wg mnie
jedną z najlepszych aktorek; tutaj dowiodła że nawet w towarzystwie starych
Hollywoodzkich wyjadaczy daje sobie świetnie radę (wielu może ją kojarzyć z
Hunger Games). No a prywatnie jest skromną i zabawną dziewczyną, polecam
wywiady z nią J
Zakończenie filmu (i tutaj mały spoiler, ale niech będzie że
jest ostrzeżenie…J
….. jest typowo Hollywodzkie.
Ale fabuła filmu jest ogólnie niesztampowa, przynamniej jak na Hollywood, więc w
Filmwebowym rankingu daję 8/10.
Teraz mój ulubiony The Fall (Magia Uczuć), którego nigdy nikt nie kojarzy kiedy o nim wspominam :) a który miałam przyjemność pierwszy raz obejrzeć dzięki koledze (który zawsze miał dla mnie inspirujące i ciekawe propozycje filmowe, szkoda że nie mamy już okazji się wymieniać filmami :)
Akcja filmu dzieje się w Los Angeles w 1912 roku. Ten film jest nietypowym połączeniem opowieści snutej przez kaskadera Roy'a Walker'a w szpitalu dla 5-letniej Aleksandrii oraz rzeczywistych wydarzeń, które wiążą się z tą opowieścią...(nie zdradzam więcej bo warto się samemu przekonać :) Świetne główne kreacje Catinca Untaru (mała dziewczynka Aleksandria) i Lee Pace'a.
9/10 w skali FW.
Dwie kolejne propozycje z cyklu ciekawy i mało znany film. Jedna jest szalona, i można powiedzieć że nie przemówi do gustu przeciętnego widza (może bardziej odpowiednim słowem jest racjonalnego :) , zaraz się okaże dlaczego. Rubber (polski tytuł jest bardziej wymowny: Mordercza Opona:) to baardzo dziwna historia, i dlatego ją lubię:)
Także od razu muszę przyznać - ten film jest nieźle pokręcony. Głównym bohaterem jest opona która jest seryjnym mordercą, a kolejne wypadki są coraz dziwniejsze, z zakończeniem włącznie... Surrealizm, humor i groteska. Trailer który jest nieco słabszy niż sam film, oraz początkowy prolog:
8/10 za szalony pomysł i jego świetną realizację :)
I ostatni film na dzisiaj - Lullaby for Pi (Kołysanka dla Pi), zupełnie z innej beczki niż Rubber, coś dla wrażliwych :)
Dobre aktorstwo Ruperta Frienda (możecie kojarzyć z serialu Homeland) oraz Clemence Poesy (dopiero się dowiedziałam że jest Francuzką, w ogóle nie słychać akcentu jak mówi po ang., za to po francusku nawija tak szybko że prawie nie da się zrozumieć :)
Na plus soundtrack przesiąknięty jazzem, no i intrygujące nawiązanie znajomości między głównymi bohaterami - Pi wbiega do toalety Sama, i ich znajomość rodzi się przez drzwi do łazienki :) :)
Jedna piosenka z filmu:
PS Miał być ostatni, ale jeszcze jeden film na deser, bo pewnie nieprędko tu wrócę, i tak powinnam robić milion innych rzeczy :) Piękny wizualnie film, Wes Anderson (widzieliście jego"Fantastycznego Pana Lisa"? - świetny) nie zawiódł - polecam jego Moonrose Kingdom (Kochankowie z Księżyca).
Ja o ”Silver Linings Playbook” nie słyszałem (sic!).
OdpowiedzUsuńCiekawy blog, zwłascza takie zestawienie. Bardzo pomocne w dobie gdy liczy się tylko mainstream, niestety.
To w takim razie cieszę się że mogę spopularyzować Silver Lining.. :)
OdpowiedzUsuńDzięki za komentarz :)
Poradnik Pozytywnego Myślenia, właśnie doszedłem do wniosku jaki to obciach nie znać tego filmu skoro ma tyle nominacji do Oscarów. No cóż. :)
OdpowiedzUsuńNo tak, aż sprawdziłam, 7 nominacji, też mi umknęło że aż tyle ich było :)
OdpowiedzUsuńSwoją drogą jak znajdę czas muszę coś obejrzeć z Oskarowych kandydatów, (Poradnik i Django mi się podobali), jak na razie zaczęłam Les Miserables (ale po pół godz musiałam przerwać i nie wróciłam jeszcze, w sumie trochę się dłuży), planuje jeszcze "Operację Argo", "Wróg Numer Jeden" i "Miłość", i może kilka innych jak znajdę czas :)
No i Zelig'a, którego odkładam od jakiś kilku miesięcy...
Mimo że spędzam masę czasu na oglądaniu filmów zawsze się znajdzie jeszcze coś co chciałabym obejrzeć :)
Zaciekawiły mnie tytuły "Poradnik..." i "lullaby". Pewnie w najbliższym czasie obejrzę, dzięki wielkie ; ))
OdpowiedzUsuńByłoby super gdybyś pisał nieco więcej o samych filmach, a mnie dawał kadrów z filmu.
Podoba mi się ; )
mniej * sorki za błąd.
UsuńCieszę się że mogłam zainspirować wybór filmów do oglądania, taki był mój cel :)
OdpowiedzUsuńZwykle się bardziej rozpisuję, tym razem poszłam w kilka filmów w jednym poście i dlatego jest krócej, ale dzięki za uwagi, i za komentarz!
Pozdrawiam!
Czy można gdzieś obejrzeć w polskiej wersji Kołysanka dla Pi?
OdpowiedzUsuńWłaśnie spr i niestety online w PL wersji nie mogłam nic znaleźć... Albo ang wersja, albo download, nie orientuję się czy wyszło u nas DVD
OdpowiedzUsuń